Polityka Prywatności

1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych przez Serwis.

2. Definicje

Na potrzeby niniejszej Polityki prywatności poniższe pojęcia będą miały następujące znaczenie:

  1. Administrator – Fundacja Rodziny Maj im. Piotra Maja z siedzibą w Podłężu 678, 32-003 Podłęże, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i ZOZ Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod nr KRS: 0000862340, REGON: 387160117, NIP: 6751736331,
  2. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, tj. osobie, której dane dotyczą; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  3. Serwis – strona WWW dostępna pod adresem https://fundacjarodzinymaj.pl/ i wszystkie usługi świadczone w domenie,
  4. Użytkownik– osoba, która dobrowolnie korzysta z usług dostępnych w Serwisie, w szczególności przegląda strony Serwisu, korzysta ze Sklepu internetowego, zakłada Konto Klienta w Sklepie internetowym, zgłasza chęć zostania Wolontariuszem Fundacji, zgłasza prośbę o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację,
  5. Przetwarzanie danych– wykonywanie jakiejkolwiek operacji na danych osobowych, tj. zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie,
  6. RODO– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

3. Administrator danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Fundacja Rodziny Maj im. Piotra Maja z siedzibą w Podłężu 678, 32-003 Podłęże, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i ZOZ Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod nr KRS: 0000862340, REGON: 387160117, NIP: 6751736331.
  2. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod następującymi adresami:

 

4. Inspektor Ochrony Danych Osobowych:

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO).
  2. Kontakt z Administratorem jest możliwy:
  • pisemnie – pod adresem korespondencyjnym: Podłęże 678, 32-003 Podłęże,
  • za pośrednictwem korespondencji e-mail – pod adresem: biuro@fundacjarodzinymaj.pl.

 

5. Rodzaje przetwarzanych danych osobowych

  1. 1) dane osobowe przekazywane bezpośrednio przez Użytkowników:

    1. podczas zakładania Konta Klienta lub dokonywania zakupów w Sklepie internetowym przetwarzane są następujące informacje:
      • imię i nazwisko,
      • adres e-mail,
      • nr telefonu komórkowego,
      • adres zamieszkania lub adres korespondencyjny,
      • NIP i dane firmy,
      • dane dotyczące płatności, w szczególności dane karty kredytowej lub debetowej (imię i nazwisko posiadacza karty, data jej ważności, jej typ, numer oraz kod CVV), numer i dane właściciela rachunku bankowego.
    2. podczas zgłoszenia chęci zostania Wolontariuszem Fundacji zbierane są następujące informacje:
      • imię i nazwisko,
      • adres e-mail,
      • nr telefonu komórkowego,
      • … (sekcja „jestem*” w formularzu),
      • wszystkie dodatkowe informacje przekazane przez Użytkownika.
    3. podczas zgłoszenia prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację zbierane są następujące informacje:
      • imię i nazwisko,
      • adres e-mail,
      • wszystkie dodatkowe informacje przekazane przez Użytkownika.
    4. podczas przekazania darowizny na rzecz Fundacji zbierane są następujące informacje:
      • imię i nazwisko,
      • nr rachunku bankowego.
    5. w przypadku kontaktu za pośrednictwem korespondencji e-mail zbierane są następujące informację:
      • adres e-mail,
      • wszystkie informacje przekazane przez Użytkownika w korespondencji.
  2. 2) dane osobowe gromadzone w trakcie korzystania przez Użytkowników z Serwisu:

    1. podczas logowania do Serwisu gromadzone są szczegóły techniczne urządzenia Użytkownika, a także informacje na temat logowania w tym:
      • adres IP,
      • numer telefonu komórkowego,
      • informacje o lokalizacji,
      • informacje o strefie czasowej,
      • informacje o systemie operacyjnym,
      • data rejestracji,
      • data ostatniej zmiany hasła,
      • data ostatniego udanego logowania,
      • typ i rodzaj przeglądarki internetowej.
    2. podczas aktywności Użytkownika w Serwisie zbierane są informacje dotyczące w szczególności:
      • stron, z których Użytkownik trafił do Serwisu,
      • daty wizyty,
      • wyniki wyszukiwania Użytkownika,
      • interakcje z reklamami,
      • czas trwania wizyty,
      • kolejność odwiedzania poszczególnych sekcji Serwisu.
    3. Serwis wykorzystuje pliki cookie w celu zarządzania sesjami Użytkowników, przechowywania wyboru preferencji językowych i dostarczania odpowiednich reklam. Więcej informacji na temat wykorzystania plików cookie znajduje się w Polityce plików cookie.

 

5. Podstawa i cel przetwarzania danych osobowych

Założenie Konta Klienta

W celu założenia Konta Klienta niezbędne jest podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie danych jest każdorazowo dobrowolne, jednak niezbędne do założenia i obsługi Konta Klienta, a niepodanie tych danych może skutkować brakiem możliwości założenia Konta Klienta. W ramach Konta Klienta mogą zostać wskazane również dodatkowe dane, których podanie jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy – w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, tj. prowadzenia i obsługi Konta Klienta,
  • 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda Użytkownika – w zakresie danych nieobowiązkowych podanych przez Użytkownika,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie ewentualnych roszczeń Użytkownika związanych z Kontem Klienta.

 

Zakupy w Sklepie internetowym

W celu złożenia zamówienia na Produkty oferowane w Sklepie internetowym niezbędne jest podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie danych jest każdorazowo dobrowolne, jednak niezbędne do złożenia zamówienia, a niepodanie tych danych może skutkować odmową realizacji zamówienia. Podczas składania zamówienia mogą zostać wskazane również dodatkowe dane, których podanie jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy – w zakresie realizacji zamówienia złożonego przez Użytkownika,
  • 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda Użytkownika – w zakresie danych nieobowiązkowych podanych przez Użytkownika,
  • 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązek prawny ciążący na Administratorze – w zakresie realizacji obowiązków podatkowych i rachunkowych,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie ewentualnych roszczeń Użytkownika związanych ze złożonym zamówieniem.

 

Chęć zostania Wolontariuszem Fundacji

W celu zgłoszenia chęci zostania Wolontariuszem Fundacji niezbędne jest podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie danych jest każdorazowo dobrowolne, jednak niezbędne do zgłoszenia chęci zostania Wolontariuszem Fundacji, a niepodanie tych danych może skutkować odrzuceniem zgłoszenia i odmową kontaktu ze zgłaszającą się osobą. Podczas zgłoszenia mogą zostać wskazane również dodatkowe dane, których podanie jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – w zakresie zgłoszenia chęci zostania Wolontariuszem Fundacji,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie kontaktu z osobą zgłaszającą się.

 

Zgłoszenia prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację

W celu zgłoszenia prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację niezbędne jest podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie danych jest każdorazowo dobrowolne, jednak niezbędne do zgłoszenia prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację, a niepodanie tych danych może skutkować odrzuceniem zgłoszenia i odmową kontaktu ze osobą zgłaszającą. Podczas zgłoszenia mogą zostać wskazane również dodatkowe dane, których podanie jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – w zakresie zgłoszenia prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie kontaktu z osobą zgłaszającą prośbę o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację.

 

Przekazanie darowizny na rzecz Fundacji

Podczas przekazywania darowizny na rzecz Fundacji automatycznie przetwarzane są dane dotyczące rachunku bankowego oraz imienia i nazwiska posiadacza rachunku bankowego.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązek prawny ciążący na Administratorze – w zakresie realizacji obowiązków podatkowych i rachunkowych oraz w zakresie sprawozdawczości Fundacji,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie ewidencji darowizn.

 

Kontakt za pośrednictwem korespondencji e-mail

Podczas podjęcia kontaktu z Fundacją za pośrednictwem korespondencji e-mail automatycznie przetwarzane są dane dotyczące adresu e-mail osoby kontaktującej się. Podczas kontaktu mogą zostać wskazane również dodatkowe dane, których podanie jest dobrowolne.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie zapoznania się z korespondencją, kontaktu z osobą kontaktującą się, ulepszaniu jakości usług oraz zapewnieniu najwyższych standardów jakości obsługi.

 

Przetwarzanie w celu zwiększenia wygody korzystania z Serwisu

Serwis wykorzystuje dane o aktywności Użytkownika do:

  • oferowania spersonalizowanych treści, takich jak lepsze wyniki wyszukiwania podczas korzystania z usług Serwisu,
  • określania jak długo i w jaki sposób Użytkownik porusza się po Serwisie, w celu poznania zainteresowań i poprawy oferowanych przez Serwis usług.

 

Serwis wykorzystuje dane dotyczące lokalizacji do wspierania rozwoju Serwisu oraz personalizacji kierowanych do Użytkowników treści.

Na podstawie informacji kontaktowych zawierających adres e-mail lub numer telefonu Użytkownika rozpoznawane są następujące urządzenia: komputer stacjonarny, telefon komórkowy i tablet, wykorzystywane przez Użytkownika w celu uzyskania dostępu do Serwisu. Pozwala to łączyć aktywność Użytkownika w Serwisie na wszystkich urządzeniach, a także pomaga zapewnić taką samą wygodę korzystania z Serwisu bez względu na rodzaj urządzenia.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy – w zakresie realizacji umowy zawartej przez Użytkownika z Serwisem,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie poprawy i zwiększenia wygody Użytkownika w korzystaniu z Serwisu, rozwoju Serwisu i poszczególnych usług świadczonych w jego ramach, umożliwienia korzystania z usług oferowanych przez Serwis, w sposób odpowiadający potrzebom Użytkownika i według najwyższych standardów obsługi Użytkownika,

 

W celu poprawy jakości oferowanych przez Serwis usług i zapewnienia, że pracownicy Serwisu dochowują najwyższych standardów w zakresie obsługi klientów, wykorzystywana jest korespondencja prowadzona z Użytkownikiem podczas rozpatrywania zgłoszenia, reklamacji lub odpowiadania na pytania. Powyższe kategorie informacji są wykorzystywane w szkoleniach dla pracowników oraz uwzględniane podczas wewnętrznych procesów kontroli jakości.

 

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie ulepszenia jakości usług oferowanych przez Serwis oraz zapewnienia najwyższych standardów jakości obsługi.

 

Przetwarzanie w celu zapewnienia bezpieczeństwa Serwisu

Adres e-mail Użytkownika, dane dotyczące logowania oraz unikalne identyfikatory urządzeń wykorzystywane są w celu administrowania i ochrony Serwisu, w tym diagnostyki, analizy danych, testów, zapobiegania nadużyciom, utrzymania systemów informatycznych, wsparcia, raportowania oraz hostingu danych.

Informacje dotyczące urządzenia elektronicznego, z którego Użytkownik korzysta z usług oferowanych przez Serwis zbierane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest zapobieganie oszustwom w usługach oferowanych przez Serwis. Informacje, które są gromadzone obejmują identyfikator Użytkownika, adres IP, ustawienia języka urządzenia, markę i typ urządzenia, system operacyjny i wersję urządzenia, typ i wersję przeglądarki oraz informacje o oprogramowaniu urządzenia takie jak czcionki, strefa czasowa systemu i przeglądarki, dostępne formaty wideo i audio.

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie:

  • 6 ust. 1 lit. b) RODO – niezbędność do wykonania umowy – w zakresie realizacji umowy zawartej przez Użytkownika z Serwisem,
  • 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora – w zakresie zapobiegania nadużyciom oraz w celu poprawy ogólnej jakości i skuteczności oferowanych przez Serwis usług.

 

6. Zmiana Polityki Prywatności

W przypadku zmiany Polityki Prywatności, Administrator:

1) powiadomi Użytkowników o planowanych zmianach co najmniej 7 dni przed wejściem w życie nowej wersji Polityki Prywatności, poprzez publikację stosownej informacji na stronie Serwisu oraz, w przypadku Użytkowników posiadających Konto Klienta, wysłanie powiadomienia na adres e-mail przypisany do Konta Klienta,

2) udostępni nową wersję Polityki Prywatności w sposób umożliwiający Użytkownikom zapoznanie się ze wszystkimi wprowadzonymi modyfikacjami,

3) umożliwi Użytkownikowi podjęcie decyzji dotyczącej dalszego korzystania z usług, w tym usunięcie Konta Klienta i/lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych, jeżeli zmiana Polityki Prywatności skutkuje istotną modyfikacją zasad przetwarzania danych osobowych,

Wszelkie zmiany Polityki Prywatności wchodzą w życie w terminie wskazanym w komunikacie, nie wcześniej jednak niż po upływie okresu powiadomienia.

 

7. Prawa przysługujące Użytkownikowi w związku z przetwarzaniem danych osobowych

Obowiązujące przepisy dotyczące ochrony prywatności przyznają Użytkownikowi następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

1) Prawo dostępu (art. 15 RODO)

Prawo Użytkownika dostępu do danych osobowych umożliwia otrzymanie informacji, czy dane osobowe Użytkownika są przetwarzane przez Serwis, a jeżeli tak, prawo do otrzymania kopii przetwarzanych danych osobowych. Prawo dostępu do danych osobowych pozwala na zweryfikowanie tego, czy są one przetwarzane zgodnie z prawem.

2) Prawo do sprostowania(art. 16 RODO)

Prawo Użytkownika do sprostowania danych osobowych zapewnia możliwość żądania poprawienia niekompletnych, nieprawdziwych lub nieaktualnych danych osobowych, które są przetwarzane przez Administratora. W niektórych przypadkach realizując żądanie sprostowania danych osobowych niezbędna będzie weryfikacja poprawności nowych danych dostarczonych przez Użytkownika.

3) Prawo do usunięcia (art. 17 RODO)

Prawo Użytkownika do usunięcia danych osobowych umożliwia żądanie usunięcia danych osobowych Użytkownika, jeśli nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane. Użytkownik ma również prawo żądać od Administratora usunięcia danych osobowych, jeśli skutecznie zrealizował przysługujące mu prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, jeśli Administrator przetwarza dane Użytkownika niezgodnie z prawem lub jest zobowiązany do usunięcia danych osobowych Użytkownika w celu wywiązania się z obowiązku prawnego wskazanego w przepisach obowiązującego prawa.

4) Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)

Prawo Użytkownika do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych pozwala Użytkownikowi zwrócić się do Administratora żądaniem ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych w następujących sytuacjach:

  1. gdy Użytkownik kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
  2. gdy przetwarzanie danych osobowych dokonywane przez Administratora jest niezgodne z prawem, a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
  3. gdy Administrator nie potrzebuje już danych osobowych Użytkownika do celów przetwarzania, ale są one Użytkownikowi potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  4. gdy Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.

5) Prawo do przenoszenia(art. 20 RODO)

Prawo do przenoszenia danych osobowych polega na możliwości żądania otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe dotyczące Użytkownika, które Użytkownik dostarczył Administratorowi oraz przesłania tych danych osobowych innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, a przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

6) Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)

Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przysługuje Użytkownikowi w sytuacji, gdy dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego interesu. Prawo do sprzeciwu Użytkownik może wnieść z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika, gdy przetwarzanie wpływa na jego prawa lub wolności. Prawo do wniesienia sprzeciwu przysługuje także, gdy dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w celach marketingu bezpośredniego. Administratorowi wolno jednak kontynuować przetwarzanie danych osobowych, jeżeli wykaże prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które są nadrzędne wobec przysługujących Użytkownikowi praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

7) Prawo do wycofania zgody (art. 8 ust. 3 RODO)

Jeżeli dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

Realizacja przysługujących Użytkownikowi praw jest bezpłatna. Użytkownik nie ponosi opłaty za realizację żadnych z praw opisanych powyżej.

 

8. Kontakt z użytkownikiem

Pracownicy Serwisu będą kontaktować się z Użytkownikiem za pośrednictwem wiadomości e-mail, telefonicznie lub za pomocą powiadomień w Serwisie. Celem dokonanej komunikacji jest:

a) potwierdzenie założenia Konta Klienta,

b) przekazanie informacji o odmowie założenia Konta Klienta,

c) komunikacja związana z Kontem Klienta,

d) potwierdzenie przyjęcia  zamówienia,

e) przekazanie informacji o odmowie realizacji zamówienia,

f) ustalenie nowych warunków dostawy w przypadku braku możliwości dostawy na adres podany przez Klienta,

g) powiadomienie o usunięcia Konta Klienta i wypowiedzeniu umowy o świadczeniu usług,

h) udzielenie odpowiedzi na zadane przez Użytkownika zapytanie,

i) uzyskanie dodatkowych informacji lub dokumentów w związku z dokonanym przez Użytkownika zgłoszeniem chęci zostania Wolontariuszem Fundacji,

j) udzielenia odpowiedzi w związku z dokonanym przez Użytkownika zgłoszeniem chęci zostania Wolontariuszem Fundacji,

k) uzyskanie dodatkowych informacji lub dokumentów w związku z dokonanym przez Użytkownika zgłoszeniem prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację,

l) udzielenia odpowiedzi w związku z dokonanym przez Użytkownika zgłoszeniem prośby o udzielenie wsparcia lub objęcie opieką przez Fundację.

Komunikacja marketingowa przesyłana jest do Państwa, jeżeli zgłosili Państwo chęć otrzymywania takich informacji poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej. W celu komunikacji marketingowej wykorzystany zostanie Państwa adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. W każdej chwili mają Państwo zrezygnować z otrzymywanej komunikacji marketingowej przez wycofanie udzielonej zgody.

 

9. Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane przez zewnętrznych usługodawców, z których usług korzysta Administrator świadcząc na rzecz Użytkowników usługi oraz prowadząc Serwis.

Przekazywanie przez Administratora danych osobowych Użytkowników następuję na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych i podmioty te gwarantują odpowiednie środki ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymagane przez przepisy prawa.

W razie zaistnienia takiej konieczności i jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa, dane osobowe Użytkowników mogą zostać udostępnione właściwym organom władzy publicznej (sądy, prokuratura, policja).

 

10. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Dane osobowe Użytkowników nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W sytuacji korzystania przez Administratora i Serwis z różnych usług, narzędzi i technologii oferowanych przez firmy mające swoją siedzibę poza Unią Europejską, podmioty te mogą gromadzić anonimowe dane na temat Użytkowników, a dane te mogą być przechowywane na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, poza EOG. Jednak dostawcy tych usług gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowane mechanizmy zgodności przewidziane w RODO, w szczególności poprzez przystąpienie do programu Data Privacy Framework (DPF)lub korzystanie ze standardowych klauzul umownych

 

11. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

W razie stwierdzenia, że dane osobowe Użytkownika przetwarzane są niezgodnie z prawem lub uznania, że przy przetwarzaniu danych osobowych Użytkownika dopuszczono się naruszenia przepisów RODO, Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego –  Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

12. Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe przetwarzane w związku z wykonaniem ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w tym realizacji wymagań prawnych w zakresie prowadzenia rejestrów czynności przetwarzania danych i ewidencji wynikających z RODO będą przetwarzane przez czas wymagany przez przepisy prawa.
  2. Dane osobowe przetwarzane do celów analitycznych oraz w związku z administrowaniem Serwisubędą przetwarzane do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 3 lata liczone od końca roku, w którym zostały zebrane.
  3. Dane osobowe przetwarzane dla celu marketingu bezpośredniegobędą przetwarzane do momentu wyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu.
  4. Jeśli podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, dane osobowe będą przetwarzane do czasu zgłoszenia przez Użytkownika sprzeciwu na przetwarzanie danych w tym celu.
  5. Jeśli podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda, dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie danych lub osiągnięcia celu przetwarzania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.